Upozorňujeme! Do motorových píl, kosačiek a ďalšej techniky radšej tankujte 100-oktánový benzín.

Upozorňujeme! Do motorových píl, kosačiek a ďalšej techniky radšej tankujte 100-oktánový benzín.

Ak chcete predísť poškodeniu, predčasnému opotrebovaniu či zničeniu benzínovej techniky s karburátorom, tankujte radšej 100-oktánový benzín.

Palivo E10 nahradilo od januára 2020 v ponuke čerpacích staníc benzín Natural 95. Ten ste určite doteraz používali do motorových píl, krovinorezov, rotavátorov, fukárov, kosačiek a ďalších strojov. Nové palivo však môže spôsobiť problémy. Karburátor strojov má predpísaný zmiešavací pomer oleja a benzínu, čo pri palive E10 zrejmé nie je. Problém nastáva aj pri pomere etanolu v palive. Benzín Natural 95 obsahoval maximálne 5 % etanolu. Nové palivo ho obsahuje až 10 %.

Môžu nastať problémy pri používaní? Áno.

Výrobca značkovej nemeckej techniky STIHL tak napríklad upokojuje zákazníkov, že: „Palivo E10 je spravidla kompatibilné so všetkými benzínovými strojmi STIHL, ako aj záhradným náradím STIHL a VIKING s motormi spoločností Briggs & Stratton, Kawasaki a Kohler. Môže byť potrebná úprava karburátora, aby sa kompenzovalo zmenené zloženie.“ Preto STIHL odporúča navštíviť autorizovaný servis.

Čo sa stane, ak použijete do techniky palivo E10?

Nové palivo – dvojcyklová palivová zmes - môže byť v nádržke maximálne 30 dní. Dôvod je jednoduchý: na dne nádržky sa usádza etanol. Motor sa tak nemusí naštartovať vôbec alebo pobeží len veľmi ťažko. Kým pri použití Natural 95 stačilo palivo pretrepať. Teraz tento postup nefunguje.

Ak sa chcete vyhnúť možným problémom, do techniky odteraz používajte 100-oktánový benzín.